Fekete fény
Toyota Celica TS, Simoni Racing
Toyota Celica. Ez már magában is jól hangik, nem? Az egyik legszebb modell a hetvenes évek fastback Celicája, amely a Ford Capri és az Opel Manta konkurrenseként szállt versenybe.
Ez a Celica volt az a gép, amely igazán felkeltette az európaiak érdeklődését a japán kocsik iránt. Ezután a Celica-sztori egy máig tartó sikertörténet lett. Ha ma egy józan japán perfekcionista és egy olasz esztéta szövetkezik, abból csak valami jó sülhet ki. A majdnem tökéletes japán ezúttal a Toyota Celica, az olasz hozzávaló pedig a Simoni Racing. Simoniék először egy teljes Veilside karosszérikészlettel (első és hátsó lökhárítóval, küszöbökkel és spoilerekkel) tették a Celica formáját még szebbé. Mindehhez Simoni Racing ültetőrugók és 225/40-es gumikkal szerelt 8x18-as Antera felnik társulnak, amelyek a Celica optikáját még sportosabbá teszik. A kellő fékhatásért elöl-hátul AEM tárcsafékek a felelősek. Emellett Lexus-optikás hátsó lámpák és egy 16V alu-antenna teszik fel az I-re a pontot.
A motorházban AEM szívócső, AEM könnyített ékszíjtárcsák, Simota olajbetöltő sapka és Hotchkis Performance toronymerevítő jelentik a változásokat. Aki még lejjebb keresgél, az az első és hátsó sport stabilizátor mellett az alvázra szerelt kék neont is felfedezheti.
A belső térben a Simoni Racing munkatársai szintén csak a legjobb kiegészítőkkel dolgoztak. Mint látható, itt is előszeretettel alkalmazzák a kék szín: a kékre eloxált sportkormánytól a kék bőrbevonatú váltógombon, kék bőr váltózsákon és egyedi készítésű kék szőnyegeken keresztül a kék csúszásgátlókkal ellátott pedálokig és lábtámaszig. Tökéletesen illik a kék-fekete összképbe a matt-króm váltókeret és az egyedi készítésű -a benzinnyomást és a benzin-levegő-arányt mutató műszerek- konzolja.
A japán-olasz kooperáció eredménye elég meggyőzőre sikerűlt. Erre a nemesített Celicára már senki nem fogja azt mondani, hogy tucatautó.
|