Első látásra...
RS Tuning Corrado
Elég egyszer élőben látni egy igazi tuninggépet ahhoz, hogy valaki végképp az ilyen autók szerelmesévé váljon. Így történt ez Axellel is, aki a Wörthersee-találkozóra igyekvő RS-Tuning-féle csodákat pillantotta meg egy benzinkúton. Ettől kezdve nem volt megállás.
Axel, aki meglátása szerint a benzinkutasok istene, egyébként egy szentgotthárdi töltőállomás vezetője, akkor döntötte el, hogy nem lehet teljes értékű életet élni egy szériaautó kormánya mögött. Nem sokkal később az RS műhelyben már faragták is Corradóját. Ha a képeket nézzük, láthatjuk, hogy volt rajta tennivaló, míg jelenlegi formáját elérte. A "Trilógia" megszállottja Mint minden jól átgondolt átépítés, ez is a karosszéria farigcsálásával kezdődött. A gyári első lökhárító helyét egy Dietrich RS front vette át az ismert légbeömlőkkel, de az autó elején még további változatosságot jelent a jel nélküli, Rieger hűtőrács és a fölötte levő szemöldökcsík. Kicsit hátrébb vizsgálódva kiszélesített sárvédőket találunk, amelyek közül a jobb elsőbe még egy Mercedes Sprinter szellőzőt is integráltak. A visszapillantó tükrök a nagy testvérről, egy Porsche 993-asról érkeztek, hátul pedig letisztított csomagtérajtót és piros-fehér lámpákat találunk. Naprakészen követi az aktuális trendet a kétszínű fényezés is: alul a 70-es évek Porschéiról ismert bronz-gyöngyház, felül pedig "Dakota-bézs". A két színt az A gyűrűk ura c. filmből ismert motívumok választják el egymástól, amelyet az RS Tuning kocsik kapcsán is ismert airbrush-művész, Báthory András készített. Wire Wheels! De nézzük azokat a kerekeket! A kortalan stílusú, amerikai, 8x18-as, küllős kerekek aranyozott középrésszel és krómozott peremmel készültek. Ezekre a felnikre és a rajtuk levő 215/35-ös gumikra egy állítható, FK futómű ülteti rá a VW-t, amely így elöl 100, hátul 80 mm-rel került lejjebb, mint gyári társai. A belső tér is apróbb változtatásokon ment keresztül. A fekeke-bézs bőrözés, az alupedálok és a kézifékkar, valamint a Raid kormány kellőképpen felértékelik a kult-kupé enteriőrjének hangulatát. Ha pedig a zene kerül előtérbe, egy Kenwood-Audison- Magnat rendszer ennek is megteremti a lehetőségét. Axel a továbbiakban sem tervez nyugalmat maga körül, szeretne egy high-end Alpine fejegységet és egy Focal mélynyomót a hifirendszerhez, de az LSD-féle ajtók és az airride futómű is felkerült már a kívánságlistára.
Technikai adatok |
Típus: |
VW Corrado |
Évjárat: |
1992-es |
Motor: |
1,8-as, G60-as; 160 LE; FK direkt szűrő; Gr.N kipufogórendszer |
Futómű: |
állítható magasságú, FK (-100/80 mm); toronymerevítő |
Felnik/gumik: |
8x18-as, Wire Wheel, aranyozott küllőkkel; 215/35-ös gumik, 2 cm-es nyomtávszélesítők |
Karosszéria: |
szélesített sárvédők; letisztított csomagtérajtó; Dietrich RS front; DTM tankajtó; Mercedes Sprinter szellőző a jobb első sárvédőben; FK piros-fehér hátsó lámpák; embléma nélküli, Rieger rács és szemöldök; Porsche külső tükrök |
Belső tér: |
fekete-bézs bőrözés; alupedálok és kézifékkar; Raid kormány |
Hifi: |
Kenwood-Audison-Magnat rendszer |
|
|
|